torsdag den 6. februar 2014

Banned Skittles commercial - Jizz the rainbow

Reklame analyse til ”Jizz the Rainbow”
Målgruppen: burde oprindeligt være rettet mod børn, eftersom at det er slik det drejer sig om. Men alt for seksuel for at være børne-egnet. Man kan derfor kun drage forbindelse til voksenegenet.
Lyden: er udpræget seksuel, og henvender sig klart til at få helt andre tanker end slik. Lyden er her et klart virkemiddel, eftersom at det er den som referer en endnu større seksuel betydning for reklamen.
Farver: Man spiller meget på farvespil mellem hvid og sort. Også kommer pludselig de her meget farvede og kulørte slik, som bare har en positiv effekt. Man bruger derved et farvespil som fremhæver slikkets funktion om at skulle virke positiv.
Billedet: det er klart den som formidler en seksuel mening for seerne. Men den er intet uden lyden!

Appelformer: Den har en overvejende appel til voksne, selvom at det er en slik reklame. Men den er uegnet for børn eftersom den seksuelle stil ikke er egnet for børn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar