torsdag den 6. februar 2014

Doritos - For the bold!

http://www.superbowl-commercials.org/33408.html

Doritos er en syd-amerikansk inspireret chip som bliver brandet igennem den lille cowboooy. Den er humoristisk da han bruger sin hund som hest og binder sin bror på bedste cowboy manér. Cowboyen starter ud med at være en utrænet cowboy der ikke kan kaste en lasso. Ved siden af ham sidder en anden dreng, som er ret flabet i det når moren spørger om hjælp – de løber begge efter doritos chipsene ovre i bilen og den flabede dreng kommer først, men cowboyen fanger drengen og tager chipsene. Efter han har spist en chips bliver han en orn’lig vild cowboy der binde den anden dreng. Doritos giver altså en form for ”superkræfter”. Musikken er meget dramatisk og tematisk, når drengen bliver en god cowboy.
Sloganet ”for the bold” fanger og giver mening i forhold til reklamen. Det er ”the bold boy” der får doritosne.
Virkemidler er især humor og at den ene dreng er ret kær og besejrer den flabede dreng. Målgruppen er især børn som kan identificere sig med den lille cowboy, men også unge og voksne også fordi de synes den er sød og sjov.
Reklamen fremstiller også cowbowen, som ikke er flabet overfor moren, som den gode, der får hjælp af hunden, og moren hepper til sidst også på cowboyen, selvom han ikke var den første til at løbe efter chipsene.
Omgivelserne er et idyllisk villakvarter og moren spørger sine sønner om hjælp, hvilket er en meget vant situation, som gør at mange kan identificere sig med omgivelserne og situationen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar