http://www.superbowl-commercials.org/33408.html
Doritos
er en syd-amerikansk inspireret chip som bliver brandet igennem den
lille cowboooy. Den er humoristisk da han bruger sin hund som hest og
binder sin bror på bedste cowboy manér. Cowboyen starter ud med at
være en utrænet cowboy der ikke kan kaste en lasso. Ved siden af
ham sidder en anden dreng, som er ret flabet i det når moren spørger
om hjælp – de løber begge efter doritos chipsene ovre i bilen og
den flabede dreng kommer først, men cowboyen fanger drengen og tager
chipsene. Efter han har spist en chips bliver han en orn’lig vild
cowboy der binde den anden dreng. Doritos giver altså en form for
”superkræfter”. Musikken er meget dramatisk og tematisk, når
drengen bliver en god cowboy.
Sloganet
”for the bold” fanger og giver mening i forhold til reklamen. Det
er ”the bold boy” der får doritosne.
Virkemidler
er især humor og at den ene dreng er ret kær og besejrer den
flabede dreng. Målgruppen er især børn som kan identificere sig
med den lille cowboy, men også unge og voksne også fordi de synes
den er sød og sjov.
Reklamen
fremstiller også cowbowen, som ikke er flabet overfor moren, som den
gode, der får hjælp af hunden, og moren hepper til sidst også på
cowboyen, selvom han ikke var den første til at løbe efter
chipsene.
Omgivelserne
er et idyllisk villakvarter og moren spørger sine sønner om hjælp,
hvilket er en meget vant situation, som gør at mange kan
identificere sig med omgivelserne og situationen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar