torsdag den 6. februar 2014

Duracell – Trust your power


http://www.youtube.com/watch?v=KzCeQRzz-OI

Appelformer:
Patos er tydeligt brugt i denne reklame: Han er døv og han bliver mobbet derfor har vi ondt af ham. Men da hans drøm så lykkedes, er vi glade på hans vegne.

Klipning:
Klippene er korte og intense øjeblikke fra hans liv. De skifter hurtigt imellem klippene, hvilket gør at vi får massere af information på kort tid.
Der er et overvejende brug af normalperspektiv, oftest bliver der fokuseret på hans ansigt, hvilket gør hans udtryk af følelser mere tydelige.

Farver:
Generelt er farverne meget mørke, når han spiller fodbold er det dog lysere. Dette skal tolkes som en positiv ting, fordi at fodbold er hans passion og det der gør ham glad i livet.

Lyd:
Der er forskellige lydspor. Et af dem er ham der taler, et andet er baggrundstøj fra et stadion/TV og det sidste er en melankolsk melodi der spiller engang imellem. Lydene er skiftende høje og lave, der kommer bl.a. en høj skinger lyd, som skal forstille noget man høre igennem et høreapparat. Sammenspillet mellem disse gør lyden gør reklamen meget intens.

Perspektivering:
Man perspektivere med det samme til sig selv og sin barndom. Alle har prøvet at have det svært og give op. Hans energi og gåpåmod er en inspiration til enhver der ser den. Han er lige som batteriet, det løber aldrig tør for energi.

Web 2.0:
Reklamen er kommet på TV i januar, hvor der har været optakt til Super Bowl, og derfor er det genialt, at de har brugt en NFL spiller.
Den appellerer især til alle dem som interesserer sig for NFL, da de fleste kender ham fra sporten. Han er en inspiration, fordi han ikke har givet op til trods af modgang. Han er den perfekte mand til en Amerikansk reklame, fordi han rører folks følelser med sin historie. Dette gælder for alle, også for de der ikke ser NFL. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar